Coronavirus Informatie

Coronavirus

Update: Al onze reizen tot en met April zijn verplaats naar een ander tijdstip in het jaar. De personen die in deze periode een reis geboekt hebben worden hier schriftelijke van op de hoogte gebracht.

De reizen die voor u gepland staan gaan gewoon door zoals u die heeft geboekt. Pas wanneer het Ministerie van Buitenlandse Zaken afraadt om naar een bepaalde bestemming af te reizen (reisadviescode rood) of wanneer uw reis feitelijk niet meer uitvoerbaar is wordt uw reis geannuleerd. We kunnen dan desgewenst samen met u bekijken wat de mogelijkheden zijn. 

Mochten er reizen afgelast of verplaatst worden, dan nemen we direct contact met u op en geven u alle informatie die u nodig heeft. U hoeft dan geen contact met ons op te nemen.

Kijk voor de laatste update van reisadviezen op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.

Een veel gestelde vraag is. Als u niet meer op reis wil, kan u dan vanwege het coronavirus een reis annuleren?

U kunt uw reis niet kosteloos wijzigen of annuleren. Dit kan pas wanneer het Ministerie van Buitenlandse Zaken afraadt om naar een bepaalde bestemming af te reizen (reisadviescode rood) of wanneer uw reis feitelijk niet meer uitvoerbaar is. Uiteraard kunt u uw reis altijd omboeken, wijzigen of annuleren, in dat geval gelden de normale reisvoorwaarden en bijhorende kosten.

Diverse landen nemen op dit moment maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken.

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus? Wij raden altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit, dus u moet de polisvoorwaarden vooraf goed checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden wij u aan om te checken wat uw ziektekostenverzekering precies dekt.

Op basis van de Wet op de Reisovereenkomst vergoedt ook de touroperator geen kosten ná de oorspronkelijke terugreisdatum. Mocht u in uw hotel in quarantaine worden geplaatst, zijn wij wél verplicht om u in een situatie als deze bij te staan en te ondersteunen. Dat zullen wij zeker doen. Daarnaast helpen wij u, waar mogelijk.

We volgen de richtlijnen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Hierin wordt aangegeven, dat er vooralsnog geen aanvullende maatregelen nodig zijn. In het algemeen krijgt iedereen het advies om goed op de algemene hygiëne te letten: was handen regelmatig, hoest en nies in de binnenkant van de elleboog en gebruik papieren zakdoeken. Heeft u griepverschijnselen of een van de coronasymptomen (koorts, hoesten, ademhalingsproblemen) en bent u mogelijk in contact geweest met iemand die het coronavirus kan hebben? Neem dan voor de zekerheid contact op met de GGD.

Veel van onze reizigers willen, kunnen of mogen niet meer op reis. Dat betreuren wij natuurlijk enorm. Helaas moeten wij bij massale annuleringen rekening houden met onze solvabiliteit, waardoor een coulance regeling niet kan worden toegepast. Wij worden dan ook  geadviseerd om bij dit soort extreme gevallen ons te beroepen op onze algemene voorwaarden. Ondanks dat ook wij heel goed begrijpen waarom u ervoor kiest om een reis te annuleren kunnen wij  als bedrijf niet als enige opdraaien voor alle kosten. Bij massale annuleringen hanteren wij dan ook onze normale algemene voorwaarden.

Laten we met elkaar hopen dat deze wereldwijde onrust heel snel weer voorbij zal zijn.

Over de auteur

client-photo-1
60plusreizen